Monday, January 25, 2010

KnoWleDge iS EVerYwhErE mY DeaR....


ari ni ialah ari last aku tmankn abe nuar aku g klinik utk wat check-up n treatment....


ttba terasa amat sdih... (hahahah.... aku mengong skjap...)


tp ari ni aku trasa byk bnda yg aku dpt kat klinik time tmankn dia....


sbb dr. yg wat treatment kat abe nuar aku trgkan byk bnda yg kita amik dr nenek moyg tp x btol...


antaranya....:
- kalo kita sakit2 bdn, cth pening kpale, skit perut dll msti kta akn ckp masuk angin kn...??? sbnrnye SALAH....

- org lpas bersalin spatutnye DILARANG BERURUT sbb lpas bersalin dalaman kita cedera teruk, so bila kita berurut kita boleh mnyebabkn dalaman kita jd lg teruk.....

- sakit luarn nmpk tp dalamn kita xtau.... so kalo kita rs sengal2 bdn, jgn pndai2 nk btolkn cthnye cam kita sengal2 tgn pastu kita pusing2kn tgn dgn hrapan kesengalan tu ilang... dr. tu ckp yg tindakan cmtu akn sbbkn tisu kita yg mulanye koyak sikit akn jd brtmbah koyak.... n jd lg skit....


byk lg la mnde yg aku dpt tau n sronok dgr ap yg dr. ni ckp....


so, aku rs yg x rugi aku tmnkn abe aku g klinik sbb aku dpt ilmu bru yg mybe aku sndri x pnah trpk pn slame ni....


p/s: di mn2 pn kita leh cari ilmu... even kat bengkel.... hehehe.... (muka aku da cop bgkel sbb slalu sgt da lpak bgkel, tgk tv wat cam astro sndri... sori la bang N.... hahaha... sy mmg xtau malu...)


p/s lg : akhirnye kete TURBO da bleh blah...!!! rs puas sbb akhirnya dpt gak boost dkat2 1.5 n konfem laju nye....rs smakin syg kat kete turbo... wawawa....

2 comments:

zhrhtoodem said...

hahahahaha
tak abis2 keta turbooooo

Tuan Cimot said...

ezdi, dr nik suh amek ilmu yg dia ajar dulu...lallalaalala...

Followers